Start op allerede nu - følg guiden nedenfor

Mangler du viden om, hvad Sense helt præcis går ud på? Så klik på linket her og se en guidevideo, hvor du får en grundig introduktion til alle tankerne bag Sense. Videoen varer en time, men den værd at bruge tid på - så læn dig tilbage og følg godt med.

 

Download også den gratis kostdagbog - den er god at bruge de første 14 dage - tryk her.

 

BØGER

1) Er du godt klædt på i forhold til viden om kost og fødevarer, har du muligvis ikke behov for konceptbogen.

 

Hvis du ønsker at læse mere om Sense-kost og at kunne slå fødevarer op, bidrager bogen "Sense - slank med fornuft" med uddybende forklaringer og overskuelige opslagslister. Det er ikke en opskriftsbog men en ”konceptbog”. Den kan købes hos alle boghandlere, net-boghandlere og konsulenter over hele landet. Bogen koster som udgangspunkt 249,95 kr. Du kan smugkigge i bogen "Sense - slank med fornuft" her.

 

2) Du kan starte nemt op ved at følge ugeplanen "Syv dage med Sense". Find ugeplanen her. Eller starte op med den nye bog "To nemme uger med Sense - også for dig med diabetes". Bogen indeholder to ugeplaner med 14 forskellige morgen-, frokost- og aftensmåltider samt bud på mellemmåltider. Opskrifterne er super nemme. Find bogen her.

 

3) Har du brug for opskriftsbøger til at starte op på, så er der tre af slagsen. De koster som udgangspunkt 179,95 kr per stk. Du kan smugkigge i dem her:

 

Opskriftsbog 1, ”Mad med hjerte og fornuft - 44 små og store retter

 

Opskriftsbog 2, ”Mad med hjerte og fornuft - Plan B - de hurtige retter

 

Opskriftsbog 3, "Mad med hjerte og fornuft - Mere grønt"

 

Du kan også vælge at starte op helt uden bøger!

 

PERSONLIG HJÆLP

Du har mulighed for at få ugentlig hjælp hos en konsulent – se listen over byer og konsulenter her.

 

KORT OM SENSE

Spis KUN, når du er rigtig sulten.

Du har mulighed for at spise tre måltider (spisekasser) om dagen. Ingen mellemmåltider de første 14 dage. Derefter spises mellemmåltider baseret på rigtig sult. Udfyld kostdagbog.

Mindst to af dine måltider skal indeholde grønt, protein og fedt.

 

Generelt skal hvert måltid (spisekasse) sammensættes sådan her:

1-2 håndfulde grøntsager (HF1-2)

1 håndfuld protein (kød, fisk, æg, bælgfrugter, mager ost) (HF3)

1 håndfuld stivelse/frugt (brød, pasta, kartofler, havregryn, mysli og frugt/bær) (HF4). Denne håndfuld er valgfri. Sparer du HF4 væk, så øg HF3 med en halv håndfuld.

1-3 spsk. fedt (olie, smør, pesto, avokado, nødder, fed ost, mørk chokolade)

Desuden kan du spise 3 dl mælkeprodukt fordelt over hele dagen, og 2 spsk. magert mælkeprodukt (mælkedressing) pr. måltid.

 

Find et køleskabsophæng med huskeregler her.

 

Det siger fedmeforsker om Sense

Sense-kost er analyseret på Institut for Idræt og Ernæring, Københavns Universitet. Læs udtalelsen fra fedmeforsker Thomas Meinert Larsen her.

Tilmeld dig nyhedsmail


Udtalelser

  • Louise, 35 år

    Sense er så dejligt ligetil med helt almindelig mad og mange nemme løsninger. Jeg kan spise alle de retter, jeg hidtil har gjort, så længe jeg bare justerer på dem og tænkte dem ind i Senses tallerkenmodel.
    Læs hele historien

  • Mette, 42 år, og John, 46 år

    Vi stod sammen og tog en fælles beslutning om at ændre vores liv. Det er det bedste, vi nogensinde har gjort.
    Læs hele historien

  • Mette, 39 år

    Mette, 39 år

    På tidligere kure har jeg skullet veje min mad, og det kører jeg altså nemt træt i. Så er det med håndfuldene meget nemmere, og det er befriende, at jeg bare skal bruge min sunde fornuft!
    Læs hele historien

  • Karina, 42 år

    Efter den første uge havde jeg tabt 2,8 kilo, og så var jeg for alvor topmotiveret. Det er ikke længere et nederlag at købe tøj, for jeg føler mig så godt tilpas, uanset hvad jeg kravler i.
    Læs hele historien

  • Lise, 41 år

    Jeg har fået mere energi og overskud, og jeg bliver ikke så hurtigt sur og træt. Min tålmodighed er også blevet større, og det nyder især mine børn godt af.
    Læs hele historien

  • Lisbeth, 49 år

    Lisbeth, 49 år

    Denne her måde at spise på er helt almindelig, og samtidig er maden forbavsende nem at lave og inspirerende.
    Læs hele historien

  • Birgitte, 36 år

    Sense har på alle måder betydet, at jeg har fået det meget bedre med mig selv. Jeg er glad og fuld af energi, når jeg kommer hjem fra arbejde. Sådan var det ikke tidligere.
    Læs hele historien

  • Audrey, 49 år

    Sense er det bedste, jeg nogensinde har gjort for mig selv.
    Læs hele historien

  • Lykke, 39 år

    Mit udgangspunkt var, at jeg gerne ville tabe mig 10-20 kilo. I dag står jeg her mere end 50 kilo lettere og må knibe mig selv i armen over, at det virkelig er sandt.
    Læs hele historien

  • Christa, 31 år og Camilla, 32 år

    Vi har støttet hinanden undervejs, og vi har kunnet dele det hele, både glæder og frustrationer. Det har været helt uvurderligt, at vi har kunnet tage rejsen sammen.
    Læs hele historien

  • Galleri

    Instagram