Kontakt 4097 3682 for yderligere information

12.06.17

'Sense'-skaberen Suzy Wengel skifter til Politikens Forlag

Slankesuccesen ’Sense’ vandt i februar TV 2-programmet ’En kur der dur’ og har før programmet og efterfølgende været en bragende succes for kvinden bag kuren: Suzy Wengel. Suzy Wengel har på tre år formået at udvikle og markedsføre kostkonceptet ’Sense’, der helt enkelt beskrevet går ud på, at man bruger sin håndfladestørrelse og en spiseske til at fordele mængderne korrekt på tallerkenen. Hun har selv tabt 40 kilo ved at følge ’Sense’-principperne. Suzy Wengel har udgivet syv populære ’Sense’-bøger på eget forlag og har nu sagt ja til at blive en del af Politikens Forlag.

Lene Juul, forlagsdirektør, Politikens Forlag:
”Vi har i mange år haft en stærk position på sundhedsområdet, der nu bliver yderligere styrket. Vi er meget glade for og stolte over, at vi kan tilføje Suzy Wengels nuværende og fremtidige ’Sense’-bøger til vores udgivelsesprogram. Det er et fornuftigt og holdbart kostprincip, som Suzy har udviklet, og ved at forene kræfterne kan vi løfte ’Sense’ til at blive endnu større herhjemme – og i udlandet”.

Suzy Wengel, forfatter:
”Jeg føler tiden er rigtig nu - og Politikens Forlag er for mig den helt rette samarbejdspartner til
fremadrettet at løfte ’Sense’ endnu mere. Selvudgiverlivet har været spændende for min mand og jeg, men også krævende. Vi kan nu få lidt ro fra det administrative, og i stedet kan jeg bruge mine kræfter på det, jeg brænder for – nemlig at være kreativ og udvikle ’Sense’. Det bliver fantastisk at få professionel sparring på fremtidige udgivelser. Og jeg glæder mig til samarbejdet”.

Fakta

• Suzy Wengel er kostvejleder, foredragsholder og sammen med sin mand ejer af Center for Vægttab og biotekfirmaet RiboTask ApS på Fyn. Oprindeligt er hun uddannet forskningslaborant inden for organisk kemi, og i den egenskab er hun medforfatter på flere videnskabelige artikler. Direktør i RiboTask ApS siden 2016.
  • Hun har udviklet og skabt slankekonceptet ’Sense’ og er forfatter til syv bøger om ’Sense’, der er solgt i mere end 100.000 eksemplarer herhjemme og gennem hele 2016 har ligget højt på bestsellerlisterne. Bøgerne er desuden solgt til udgivelse i Tyskland.
  • Gift med Jesper og mor til Albert og Valdemar på seks og syv år. Bonusmor til sin mands tre store børn.
  • Konceptet går ud på at fordele maden efter ’Sense’-tallerkenmodellen, hvor man bruger sin håndfladestørrelse og en spiseske til at fordele mængderne korrekt på tallerkenen. Derudover skal man lære at administrere måltider i form af ’spisekasser’. Læs mere på sensekost.dk
  • Hun samarbejder med 40 konsulenter, der ud fra principperne i ’Sense’ hjælper klienter til vægttab i deres egne klinikker rundt omkring i landet.

Pressehenvendelser: Pressechef, Politikens Forlag: Camilla Høy - camilla.hoy@jppol.dk - +45 30 38 28 12.

06.02.17

Slankesuccesen Sense vinder TV 2-programmet ’En kur der dur’

Kvinden bag Sense, fynske Suzy Wengel, har med bankende hjerte fulgt ’En kur der dur’ fra sidelinjen og står nu som en lettet og stolt vinder.

I ’En kur der dur’ er ti testpersoner over fem programmer blevet sat til at teste fem forskellige slankekure i otte uger. Programmet har haft klinisk diætist Irene Brøndum og læge Jerk W. Langer som værter og dommere. De to har kåret Sense som den bedste kur ud af de fem i programmet.

En glædelig overraskelse for Suzy Wengel, der må knibe sig selv i armen for at forstå, at hendes hjertensbarn står som vinder af en konkurrence på landsdækkende TV.

- Først og fremmest er jeg stolt af, at jeg på tre år er lykkedes med at udvikle og markedsføre et kostkoncept, der er blevet så stort, at det kommer med i ’En kur der dur’. Specielt fordi min mand og jeg har løftet opgaven på egen hånd og blandt andet har udgivet bøgerne om Sense på vores eget forlag, fortæller Suzy Wengel.

Hun har ligesom alle andre måttet vente på at se programmerne, til de blev vist på TV – og den ventetid har været forbundet med en vis nervøsitet.

- For mig betød det ikke så meget, om Sense vandt. Jeg var mere optaget af, om vi fik en god bedømmelse. Det her er kulminationen på flere års hårdt arbejde, og det ville være ærgerligt, hvis principperne blev misforstået, uden jeg fik lov at forklare mig. Sådan gik det heldigvis ikke, fortæller en lettet Suzy Wengel.

Hænder som mål

Suzy Wengel har i samarbejde med forskellige medforfattere skrevet i alt seks bøger om Sense, som hun selv har tabt sig 40 kg ved at udvikle og følge. En grundbog og en række opskriftsbøger er det blevet til. Netop nu arbejder hun på en kostbog til diabetikere, der ventes at udkomme til april 2017. Bøgerne er solgt i mere end 80.000 eksemplarer, og har gennem hele 2016 ligget højt på bestsellerlisterne.

Konceptet går ud på at fordele maden efter Sense-tallerkenmodellen, hvor man bruger sin håndfladestørrelse og en spiseske til at fordele mængderne korrekt på tallerkenen. Derudover skal man lære at administrere måltider i form af ’spisekasser’.

Udover de seks bøger om Sense er kostkonceptet blevet udbredt via de sociale medier. Suzy Wengel har forstået at markedsføre sit koncept med stor succes på Facebook, YouTube og Instagram. Resultatet er, at hun i dag har flere end 81.000 følgere på Facebook, 67.000 dedikerede medlemmer i en lukket gruppe og over 12.000 følgere på Instagram. Derudover samarbejder hun med 32 konsulenter, der ud fra principperne i Sense hjælper klienter til vægttab i deres egne klinikker rundt omkring i landet.

- Der er sket meget de sidste tre år. Jeg er stolt af, at jeg med Sense kan hjælpe så mange mennesker til et sundere, lettere og gladere liv. Fremtiden tegner lys og spændende, og vi står allerede nu over for mange nye projekter. Blandt andet har vi lige skrevet kontrakt med en af verdens største forlagsvirksomheder i Tyskland, og det betyder, at Sense udkommer i en tysk udgave i 2018. Flere andre lande viser også interesse, så jeg kan næsten ikke følge med for tiden, slutter en glad Suzy Wengel.

Om Sense:

Læs mere om Sense på hjemmesiden www.sensekost.dk

Om Suzy Wengel:

Suzy Wengel er oprindeligt uddannet forskningslaborant inden for organisk kemi. Siden 2006 har hun været direktør i biotekfirmaet RiboTask. Suzy er også kostvejleder, foredragsholder og medejer af Center for Vægttab på Fyn. Ikke mindst er hun kvinden bag kostkonceptet Sense og forfatter til bogen ’Sense – Slank med fornuft’ samt flere opskriftsbøger med masser af inspiration til et liv med Sense. Privat er Suzy Wengel gift med Jesper, og sammen har parret to drenge, Albert og Valdemar, på henholdsvis fem og seks år. Hun er desuden bonusmor til sin mands tre store børn.

For interview kontakt:

Suzy Wengel

sense@slankmedfornuft.dk

Find pressebilleder her

06.02.17

Fynsk slankeforfatter klar til at erobre Tyskland

Den fynske bestsellerforfatter Suzy Wengel har solgt sin bog om kostkonceptet Sense til den tyske forlagsgigant Bertelsmann.

For to et halvt år siden udgav Suzy Wengel fra Langeskov på Fyn sin første bog om kostkonceptet Sense på sit eget forlag. Bogen blev taget godt i mod af læserne, og siden er succesen fortsat: Fem bøger mere er det blevet til, og endnu en titel er på vej. Nu har den fynske selvudgiver skrevet kontrakt med forlaget Südwest, der er en del af den tyske mediekoncern Bertelsmann – verdens største forlagskoncern.

- Da min mand og jeg for et par måneder siden var til det første indledende møde med forlaget i München, anede vi ikke, at det faktisk var verdens største forlagskoncern, vi var blevet inviteret til møde hos. At vi så ovenikøbet er selvudgivere uden den store erfaring, gør jo kun historien endnu bedre, siger Suzy Wengel og fortsætter:

- Alligevel var det først, da min danske agent hos StoryScout sendte mig en mail, hvor der stod, at jeg godt kunne lade champagnepropperne springe, at det gik op for mig, hvor stort det her egentlig er.

Hænder som mål

Suzy Wengel har i samarbejde med forskellige medforfattere skrevet de seks bøger om kostkonceptet Sense, som hun selv har tabt sig 40 kg ved at udvikle og følge. En grundbog og en række opskriftsbøger er det blevet til. Netop nu arbejder hun på en kostbog til diabetikere, der ventes at udkomme til april 2017. Bøgerne er solgt i mere end 80.000 eksemplarer, og har gennem hele 2016 ligget højt på bestsellerlisterne.

- Jeg tror, jeg har succes med Sense, fordi det er så dejligt normalt, og fordi du kan tilpasse kostplanen, så det passer til dig og din livssituation. Der er ikke noget, der er forbudt, og det, tror jeg, tiltaler folk. Populariteten skyldes selvfølgelig også, at mit kostkoncept rent faktisk virker – folk taber sig virkelig meget, når de begynder at leve efter principperne i Sense. Jeg har set vægttab helt op til 60 kilo, forklarer Suzy Wengel.

Det tyske forlag har købt en sammenskrivning af grundbogen ’Sense – Slank med fornuft’ og opskriftsbogen ’Mad med hjerte og fornuft – Mere grønt’. Den tyske variant ventes at ligge på hylderne i de tyske boghandlere om et års tid.

Om agentbureauet StoryScout:

Suzy Wengel har fået hjælp af det danske agentbureau StoryScout til at få hul igennem til det tyske forlag. Læs mere om StoryScout på hjemmesiden www.storyscout.dk

Om Sense:

Læs mere om Sense på hjemmesiden www.sensekost.dk

Om Suzy Wengel:

For interview kontakt:

Suzy Wengel

sense@slankmedfornuft.dk

Find pressebilleder her

Tilmeld dig nyhedsmail

Udtalelser

• Louise, 35 år

Sense er så dejligt ligetil med helt almindelig mad og mange nemme løsninger. Jeg kan spise alle de retter, jeg hidtil har gjort, så længe jeg bare justerer på dem og tænkte dem ind i Senses tallerkenmodel.

• Mette, 42 år, og John, 46 år

Vi stod sammen og tog en fælles beslutning om at ændre vores liv. Det er det bedste, vi nogensinde har gjort.

Mette, 39 år

På tidligere kure har jeg skullet veje min mad, og det kører jeg altså nemt træt i. Så er det med håndfuldene meget nemmere, og det er befriende, at jeg bare skal bruge min sunde fornuft!

• Karina, 42 år

Efter den første uge havde jeg tabt 2,8 kilo, og så var jeg for alvor topmotiveret. Det er ikke længere et nederlag at købe tøj, for jeg føler mig så godt tilpas, uanset hvad jeg kravler i.

• Lise, 41 år

Jeg har fået mere energi og overskud, og jeg bliver ikke så hurtigt sur og træt. Min tålmodighed er også blevet større, og det nyder især mine børn godt af.

Lisbeth, 49 år

Denne her måde at spise på er helt almindelig, og samtidig er maden forbavsende nem at lave og inspirerende.

• Birgitte, 36 år

Sense har på alle måder betydet, at jeg har fået det meget bedre med mig selv. Jeg er glad og fuld af energi, når jeg kommer hjem fra arbejde. Sådan var det ikke tidligere.

• Audrey, 49 år

Sense er det bedste, jeg nogensinde har gjort for mig selv.

• Lykke, 39 år

Mit udgangspunkt var, at jeg gerne ville tabe mig 10-20 kilo. I dag står jeg her mere end 50 kilo lettere og må knibe mig selv i armen over, at det virkelig er sandt.

• Christa, 31 år og Camilla, 32 år

Vi har støttet hinanden undervejs, og vi har kunnet dele det hele, både glæder og frustrationer. Det har været helt uvurderligt, at vi har kunnet tage rejsen sammen.

• Galleri